Varför verkar det vara lugnt?

Jag brukar tänka på ibland att det verkar vara
så otroligt lugnt för "tjocka" personer att kalla "smalare"
för annorektiker, äckligt smala and so on utan att det
anses som något lika elakt som att nämna något om någon större.
Det är väl lika farligt att vara överviktig som att vara underviktig i sånna fall?
Det här kanske är något som bara jag märker av men asså
det stör mig otroligt mycket, speciellt när jag själv har
varit med om det under en period när jag var sjukt smal.
Jag hade inte speciella former utan jag var helt rak och då
kunde nån säga "aa linnea du kanske är smal men jag har iaf bröst xDD"
och typ "du är sjuukt smal, asså sådär smal att det blir äckligt"  
och det sistnämnda var ju jävligt kul att höra, speciellt eftersom
att jag inte rådde för att jag var smal, jag bara var det helt enkelt.
Okej, det här inlägget blev jätterörigt men jag ville bara skriva, ehe.
Men iaf, lika fel som det är för smala att trycka ner tjocka så äre samma sak tvärtom.
Alívio Imediato | via Tumblr 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag heter Linnea, 17 år, upptagen, bor i Umeå, går frisör andra året på dragonskolan.

RSS 2.0